Każdy przedsiębiorca dba o interesy swojej firmy zarówno w kontekście biznesowym, jak i wizerunkowym. Zdarzają się sytuacje, w których konkurencja w branży stara się zdobyć przewagę na rynku w niehonorowy, a nawet nielegalny sposób. Warto znać prawo nieuczciwej konkurencji i w sytuacji jego naruszenia zgłosić się do swoich prawników, aby odpowiednio zaradzić zaistniałej sytuacji. Nieuczciwa konkurencja zwalczana jest dzięki ustawie z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Jakie czyny zaliczają się do nieuczciwej konkurencji?
Prawo nieuczciwej konkurencji wyznacza działania, które kwalifikują się jako czyny nieuczciwej konkurencji. Pierwszym poruszanym przez ustawę aspektem jest wprowadzanie w błąd, co dotyczy zarówno produktów czy usług jak i samego oznaczenia firmy. Istotny element prawo nieuczciwej konkurencji to naruszenie i podanie do wiadomości publicznej tajemnicy przedsiębiorstwa. Z pewnością ważnymi kwestiami są także kopiowanie towarów czy nieuczciwa reklama. Wszystkie te czyny są zabronione, a prawo nieuczciwej konkurencji określa również konsekwencje, które grożą przedsiębiorcom, którzy stosują takie metody.
Odpowiedzialność za nieuczciwe czyny
Firma, która została w jakiś sposób pokrzywdzona przez nieuczciwego przedsiębiorcę, może domagać się nie tylko zaprzestania takich działań, ale również zadośćuczynienia za straty. Co więcej, prawo nieuczciwej konkurencji określa również odpowiedzialność karną za czyny, o których mowa w ustawie. Osobie popełniającej tego rodzaju przestępstwo może grozić zarówno grzywna czy ograniczenie wolności jak i nawet pozbawienie wolności do 8 lat.
Dowiedz się więcej: https://rgw.com.pl/prawo-nieuczciwej-konkurencji/